Mindannyian tudjuk, hogy a forró nyári napokon a legkedveltebb gyümölcs, és mindannyian szeretjük az ízét. De tudtad, hogy a görögdinnye rengeteg jótékony hatással bír?

A sportolók számára nagyon előnyös, mivel a görögdinnyében található L-citrullin, egy aminosav képes arra, hogy az intenzív edzések után rövidebb ideig regenerálja az izmokat.

A spanyolországi Cartagenai Egyetem tudósai szerint az érzékeny izmok és izomfájdalmak esetén a legjobb megoldás a friss görögdinnye vagy a friss görögdinnye leve.

Megállapították, hogy a görögdinnyében található “L-citrullin” felgyorsítja a felesleges tejsav távozását az izmokból.

Bizonyára egy kemény edzés befejezése után észrevetted már, hogy az izmok feszülnek és viszketnek, ami a tejsav miatt jelentkezik. Egy tanulmány bebizonyította a görögdinnye jótékony hatását azoknál az embereknél, akik intenzív edzés előtt görögdinnyelevet fogyasztanak.

A görögdinnye minden más gyümölcsnél több L-citrullint tartalmaz:

Emellett a görögdinnye tele van magnéziummal és A-, B6- és C-vitaminnal, amelyek javítják a vesék működését, a szív- és érrendszer egészségét, és szabályozzák a magas vérnyomást.
A görögdinnyemag kiváló gyógymód a vesekövekre

Most már ismeri a görögdinnye számos egészségügyi előnyét. De a másik dolog, amit nem tudtál, hogy a görögdinnyemagoknak is számos előnye van.

A kínai népi gyógyászatban évszázadokon keresztül a görögdinnyemagot vesekövek kezelésére használták. Magnéziumot és káliumot tartalmaznak, amelyekről köztudott, hogy nagyon hatékonyak ennek a betegségnek a kezelésében.

Kezdetben törjön össze és őröljön meg 4 evőkanál friss görögdinnyemagot. Ezután forraljuk fel őket 2 liter vízben 15 percig.

A görögdinnye alacsony kalóriatartalmú, és rengeteg ásványi anyagot és vitamint tartalmaz. Egészségünk javítása érdekében nyáron rendszeresen fogyasszuk.
A görögdinnye táplálkozási adatai

A görögdinnye nagy mennyiségű vize és alacsony kalóriatartalma miatt tökéletes testtisztítónak számít. Emellett béta-karotint, rezet, B1-, B2-, B3-, B5-, B6-, C-vitamint, almasavat, kalciumot, jódot, salétromsavat, káliumot, fehérjét, cellulózt, cukrot, cinket, folsavat, foszfort, rostokat, citromsavat, likopint és magnéziumot tartalmaz.

A görögdinnye megelőzheti a krónikus gyulladást és számos szívbetegséget, mivel gazdag C-vitaminban és béta-karotinban. Emellett enyhítheti a stresszt és a feszültséget, és javíthatja a szellemi képességeket nagy mennyiségű B6-vitaminjának köszönhetően.

A görögdinnye nagyon pozitív hatással van a szervezetre, ha pattanások, vérszegénység, érelmeszesedés , artritisz, asztma, epehólyag- és vesekő, hörghurut, fejfájás, csökkent immunitás, megemelkedett hőmérséklet, magas koleszterinszint, hólyag- és húgycsőproblémák, rovarcsípések, bőrgyulladások, túlsúly és cellulitisz esetén.

A görögdinnye vízhajtóként is használható. A görögdinnye pozitívan hat, ha égési sérüléseink vagy bizonyos bőrbetegségeink vannak. Készítsünk görögdinnyelevet, és tegyük az égési sérülésekre.

A görögdinnye javítja a vér PH-értékét, és megtisztítja az ereket a zsírlerakódásoktól is.

A cukorbetegeknek és azoknak, akiknek trigliceridproblémáik vannak, érdemes nyomon követniük az elfogyasztott görögdinnye mennyiségét.
A görögdinnye fogyasztásának legjobb módja

A görögdinnye fogyasztásának legjobb módja, amikor hideg. Ahhoz, hogy csodálatos gyógyító tulajdonságokat érezzen, kombinálja a görögdinnye levét más gyümölcsök levével. A görögdinnyét finom desszertekhez is használhatja.

Javasoljuk, hogy a forró nyári napokon is fogyasszon görögdinnyét, mert képes visszaadni az elvesztett ásványi anyagokat és folyadékot. Ezenkívül méregteleníti a szervezetét, és számos betegséget megelőz.

Oldalunk sajnálatos módon hamarosan véget ér. Hogyha továbbra is szeretnél értesülni friss híreinkről, kövess minket az új pinterest oldalunkon! :)

Havi egyszer exkluzív tartalmat küldünk, kizárólag emailben, ami ingyenes könyveket, meditációkat, videókat, egyedi csillagjegy elemzéseket, és még egyéb érdekes dolgokat foglal magába.

Felkapott bejegyzés:

Legutóbbi bejegyzések:

Close Menu