Annak ellenére, hogy a puffadási, szorulási, felfúvódási problémák nem súlyosak, sok kellemetlenséget okoznak, és befolyásolhatják az egyén önbizalmát. Hogy elkerülhesd ezt, összeszedtük neked azon ételek listáját, melyek a kellemetlenségeket okozzák.

Tejtermékek


Lehet, hogy meglepő, de a tejtermékek okozhatnak gázokat és puffadást, különösen, ha valaki érzékeny a laktózra. Csökkentsed a bevitt tej, sajt, joghurt és más tejtermékeket, és válts kókusz, mandula, szója vagy lentej fogyasztására.

Brokkoli, káposzta, spárga


Annak ellenére, hogy sok egészségnövelő tápanyag van bennük, ezek a zöldségek gázosodást okoznak a raffinóz tartalmuk miatt. Ez a szénhidrát emésztetlenül jut a vastagbélbe. Ha gyakran érzed puffadtnak evés után magadat ezen zöldségek fogyasztása után, csökkentsd a fogyasztásukat.

Babfélék

A bab oligoszacharidot, egy cukrot tartalmaz, amit a szervezet nem tud megemészteni. Áztatással főzés előtt csökkentheted.

Alma és körte

Alma és körte bőséges forrása a rostoknak; de az érzékeny gyomor nem tudja megemészteni ezeket a gyümölcsöket.

Mesterséges édesítőszerek

A mesterséges édesítőszerek, melyek nagy mennyiségben megtalálhatóak a készételekben, üdítőkben, emésztőszervi problémákat okoznak, beleértve a felfúvódást.

A magas nátriumbevitel is okozhat vízvisszatartást a szervezetben.

Szénsavas italok

A szénsavas italok, mint a kóla és a sör szén-dioxidot tartalmaznak, ami a puffadást okoz.

Másrészt, vannak olyan természetes összetevők, amelyek rendkívül hatékonyak a székrekedés, gáz-és puffadás kezelésére. A leghasznosabbak a következők:

Édeskömény

Az édeskömény görcsoldó a vastagbélben, ami azt jelenti, hogy hatékonyan csökkenti a puffadást és a gázt. Ez a csodálatos étel ellazítja az izmokat az emésztőrendszerben, és serkenti az epe áramlását, ezzel csökkentve bármely emésztési kellemetlenséget.

Köménymag

A köménymag szélhajtó tulajdonságai megakadályozzák a gáz képződését a gyomorban és a belekben. Serkenti a jótékony bélbaktériumok szaporodását, ami elengedhetetlen a megfelelő emésztéshez.

Gyömbér

Fehérje-emésztő enzim, úgynevezett zingibain van benne, így az egyik legkedvezőbb természetes összetevő, ami enyhíti az emésztőrendszeri problémákat.

Ananász

Hasonlóan a gyömbérhez, sz ananász is tele van fehérje-emésztő enzimmel, ami azt jelenti,hogy javítja az emésztést és csökkenti a gázt és puffadást. Ez a szuper élelmiszer a gyulladásgátló hatásáról is híres

Borsmenta tea

A borsmenta tea egy csodálatos nyugtató szer, amely ellazítja a sima izmokat. Hatékonynak bizonyult az irritábilis bél szindróma ellen is.

Kamilla tea

Ez egy másik tea, amely erős görcsoldó, gyulladáscsökkentő, és szélhajtó. Megnyugtatja a nyálkahártyát a emésztőrendszerben, és csökkenti a stresszt a szervezetben –

papaya

Ez az egészségnövelő trópusi gyümölcs is csökkenti a puffadást. A papaya papáintartalma, amely egy fehérje-emésztő enzim, enyhíti a puffadást és a gázt. Bélférgek és paraziták ellen is kiváló.

Petrezselyem

Megszünti a rossz leheletet és elősegíti az egészséges emésztést. Ezen túlmenően, a petrezselyem egy természetes vízhajtó, ami azt jelenti, eltávolítja a felesleges vízt, gázokat és puffadást.

Almaecet és citrom

Az almaecet és a citrom elképesztő természetes szerek, amelyek biztosítják az azonnali enyhülést puffadás esetén. Csak keverjük 1-2 evőkanál almaecetet egy pohár vízbe, vagy csavarjuk 1 / 2-1 citrom levét egy liter vízbe, és igyuk meg. Mindkét ital stimulálja az emésztőnedveket, amelyek fontosak a megfelelő emésztéshez.

szupertanácsok

Oldalunk sajnálatos módon hamarosan véget ér. Hogyha továbbra is szeretnél értesülni friss híreinkről, kövess minket az új pinterest oldalunkon! :)

Share on whatsapp
WhatsApp



Havi egyszer exkluzív tartalmat küldünk, kizárólag emailben, ami ingyenes könyveket, meditációkat, videókat, egyedi csillagjegy elemzéseket, és még egyéb érdekes dolgokat foglal magába.

Felkapott bejegyzés:

Legutóbbi bejegyzések:

Close Menu