Az állandó stressz a mellékvese hormonok fokozott szintézisével jár, aminek következtében ez az egyébként létfontos kettős szervünk egy idő után “elfárad” a mi a kéregállomány és a velőállomány hormonjainak a szintézisének a zavarát okozza.

Ezt a problémát a stressz összes típusa – fizikai és érzelmi stressz egyaránt – kiválthatja, ha tartósan fennáll, és ha nem tartják kordában, olyan betegségek kialakulásához vezethet, mint a 2-es típusú cukorbetegség, pajzsmirigybetegségek vagy szívinfarktus, stroke.

A mellékvese-fáradtságnak számos tünete van, ezek elég változatosak. A következők a leggyakrabban előforduló tünetek:

A mai modern világban a mellékvese-fáradtság rendkívül gyakori: szakértők becslése szerint az emberiség durván 80 százaléka szenved tőle valamilyen szinten.

• szorongás
• pánikrohamok
• hasmenés
• gyakori vizelési inger
• pajzsmirigyproblémák
• sóéhség
• cukoréhség
• álmatlanság
• fáradtan ébredés
• koffein fogyasztása reggelente ahhoz, hogy „bekapcsoljon”
• stressz
• a stressz kezelésére való képtelenség
• túl sok gondolkodás (amikor az agy nem képes kikapcsolni)
• szédülés ülő vagy fekvő helyzetből történő felálláskor
• folyadékretenció a lábfejben és a bokában
• alacsony vérnyomás

Amint láthatja, a mellékvese-fáradtságnak rengeteg tünete van, amelyek egy idő után komolyabb egészségügyi problémához vezetnek. A jó hír viszont az, hogy sok mindennel tudjuk támogatni a mellékvesénk működését, hogy visszakerüljenek a normális, egészséges állapotukba.

Csökkentse vagy kerülje az élénkítő szereket!

Az olyan élénkítők, mint a koffein, az alkohol, a nikotin és a drogok használata hosszútávon kimerítik a mellékvese mirigyeit. Annak, aki úgy érzi, reggelente muszáj kávét innia, meg kell értenie, hogy bár úgy érezheti, hogy a koffein segít, az valójában csak mellékvese-fáradtságot idéz elő.

Meditáljon!

A napi meditációval csökkentheti a stressz szintjét. Ha akár napi 10-15 percre elcsendesíti az elméjét, bizonyítottan kevesebb stresszel fog élni.

Figyeljen oda az étrendedre!

A sok feldolgozott élelmiszer fogyasztása stresszt idéz elő a szervezetben, habár ezt sokan nem hiszik el. A feldolgozott ételekben olyan vegyszerek vannak, amelyekre a testünknek nincs szüksége: tartósítószerek, színezékek, stabilizátorok, stb. Ezek a vegyszerek negatív hatással lehetnek a szervezet több rendszerére, és olyan végtermékek maradnak utánuk, amelyeket a testnek el kell raktároznia vagy meg kell semmisítenie. A mellékveséknek a hormonok szintéziséhez nagyon sok C-vitaminra van szükségük. nem véletlen, hogy a szerveink közül a mellékvesékben van a legmagasabb C-vitamin szint. Szent-Györgyi is, amíg rá nem jött arra, hogy a paprika a C-vitamin bőséges forrása, addig fáradtságos munkával a mellékvese kivonatokból vonta ki, az akkor még méreg drága C-vitamin (hexuronsavat). Tehát az elégtelen C-vitamin fogyasztás mindig mellékvese hormonszintézis zavarokat is okoz.

Fogyasszon sok adaptogén növényt!

Számos adaptogén növény létezik, amelyek hasznosak a mellékvese mirigyei számára. Ezek a növények fogyaszthatók teaként, tinktúraként, porként vagy kapszulaként. Például:

•    varjúháj
•    álombogyó
•    tulsi vagy szent bazsalikom
•    koreai ginzeng
•    He Shou Wu vagy japánkeserűfű
•    édesgyökér (az édesgyökér vérnyomásnövelő)

Hagyjon magának időt relaxálni!

Legyen ideje kikapcsolódni, és mindenképpen hagyjon időt azokra a dolgokra, amiket szeret csinálni és amik boldoggá teszik!

Fogyasszon több sót!

A mellékvese mirigyei imádják a sót. Vegyen jó minőségű, feldolgozatlan sót, mint például a kelta tengeri só vagy a himalája só, és használja bátran!(napi 5-6 gr mennyiségig)

Próbálja ki ezt a mellékvesevédő koktélt!

Próbálja ki ezt a koktélt lefekvés előtt, ha álmatlanságban szenved, vagy ébredés után, ha nehezen indulnak a reggelei!

1 dl narancslé  vagy két citrom leve 3 dl vízben oldva (vagy más C-vitamin forrás)
½ tk tejszín vagy tartármártás
½ tk kelta tengeri só

Keverje össze és igya meg!

drtihanyi.com

Havi egyszer exkluzív tartalmat küldünk, kizárólag emailben, ami ingyenes könyveket, meditációkat, videókat, egyedi csillagjegy elemzéseket, és még egyéb érdekes dolgokat foglal magába.

Felkapott bejegyzés:

2021 éves horoszkóp

2021 nagy éves horoszkópja

IKREK horoszkóp 2021 (május 21. – június 21.): 2021-ben az Ikrek szülötteknek folyamatosan lehet okuk az idegeskedésre, ha hagyják magukat. Életük legfontosabb területein várhatók változások:

Tovább olvasom »

Legutóbbi bejegyzések:

Close Menu